הגבלים עסקיים וניירות ערך על ידי רשות (Authority Overcharges)

מאת: עו"ד אלי שמעוני

החוק מאפשר לתובע ייצוגי להגיש תביעה גם נגד רשות מדינתית, מקומית או תאגיד שהוקם על פי דין (כגון רשות או חברה ממשלתית). התובע יכול לדרוש השבה של סכומים שהרשות גבתה שלא כדין. זה יכול להיות מס, אגרה, קנסות, היטלים או כל תשלום חובה אחר, שנגבה מהתובע ומהציבור שהינו מייצג. גביה שלא כדין יכולה להיות גם של סכום זעום של שקלים בודדים. אולם כאשר היא חלה על כלל תושבי הרשות, התביעה של קבוצת הנפגעים הפוטנציאלית יכולה להגיע להיקף של מיליוני שקלים. אם נפגעתם מגביית יתר על ידי רשות, הצוות המקצועי של אלי שמעוני, משרד עורכי דין, יבחן את המקרה ויסייע לכם בהגשת תביעה ייצוגית כנגד הרשות.

לנו יש את היכולת והמקצועיות לנהל תביעות מורכבות מסוג זה. הרוב המוחלט של התביעות נגד רשויות נדחות על הסף בדיון המקדים. זאת משום שלזכותה של הרשות עומדת החזקה לפיה כספים שגבתה, אף אם נגבו ביתר ושלא כדין, לא נגבו אלא לשם קידום האינטרס ציבורי ובכך שונה רשות מעוסקים נתבעים פוטנציאליים אחרים. המחוקק קבע מספר הגנות ייחודיות לרשויות, כגון אי היכולת לתבוע השבת כספים מרשות ביחס לגבייה שארעה, למעלה מ-24 חודשים בטרם להגשת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

במה נוכל לעזור לך?

הגשת בקשות לאישור תובענות ייצוגיות לבית המשפט לעניינים מנהליים ("בג"צ קטן").
הגשת בקשה לאישור תובענה כייצוגית וייצוג לאורך מסגרת ההליך כולו.
ייעוץ לרשויות לאחר בחינה קפדנית, באם פעילותן תואמת את הנחיות הגבייה הרלבנטיות.
לבחון את הכדאיות בהגשת הודעת חדילה* מטעם רשויות.

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

השבת כספים: בד"כ עוד במסגרת הליכי דרישה מקדמיים וללא הליך מורכב של הכנה והגשת בקשה.
אישור תובענה כייצוגית: אנו נעריך מראש את סיכוי אישור התובענה בהתאם לניסיון שלנו ולשון החוק.
מהירות: הזמן, כאמור, עובד בד"כ לטובת הרשויות. אנו נפעל באופן נמרץ למיצוי ההליך.
הערכת הנזק: נספק הערכה ריאלית שתימנע פסילת הבקשה בבית המשפט לעניינים מנהליים.

* הוראה לרשות להפסיק לאלתר את פעולת הגביה של הסכום הנדון.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: