צרכנות, בנקאות וביטוח (Retail, Banking & Insurance)

מאת: עו"ד אלי שמעוני

עבור לקוחות רבים של המשרד, תביעות ייצוגיות חורגות הרבה מעבר להקשר של חוק ומשפט. תביעות ייצוגית בתחום צרכנות, בנקאות וביטוח הן ביטוי לתקלה או ליקוי במערכות יחסים בין ספק ולקוח, הטעיה, יחסי עובד ומעביד, חיוב ללא רשות וחיוב ביתר. התביעה הייצוגית מאפשרת לתובע להתריע מפני מדיניות מחירים בלתי סבירה, הטעיה, פגיעה בזכויות עובדים או בעקרון השוויון בתעסוקה, שרירותיות בתנאי התקשרות ועוד. ויחד עם זאת, חוק התובענות הייצוגיות כשלעצמו, מורכב מרשימה מוגדרת של עילות שרק מכוחן ניתן להגיש בקשה לאישור תובענה כייצוגית. הצוות המקצועי במשרד עורכי דין אלי שמעוני, יבחן האם המקרה שלכם מתאים להגשת תביעה ייצוגית. מנגד – מהצד הנתבע – כל עוסק בכל תחום, חשוף לתביעה ייצוגית, לא רק תאגידים וחברות גדולות. אסטרטגית ההתגוננות הטובה ביותר שלכם כנגד תובענות ייצוגיות – היא מניעה. העילה לתביעה האפשרית הבאה, ככל הנראה מצויה בחוזי ההתקשרויות הקיימים שלכם.

תובענות ייצוגיות בתחום צרכנות, בנקאות וביטוח.

בחברות ביטוח וקופות גמל, עילת התביעה עשויה לעסוק בחוזה הביטוח או תקנון הקופה. בתאגידים בנקאיים, העילה עשויה לקום בהסכמי העמלות והאופן שבו הלקוח מאשר אותן. עסקים קמעונאיים עלולים להיתבע במקרה שבו הם נוקטים במדיניות החזרת מוצרים שאינה תואמת את החוק, או כפי שקורה פעמים רבות, עקב אי-גילוי של מידע חיוני כמו רכיבים של מוצרים ע"ג תווית המוצר או הטעיה. משרד עורכי דין אלי שמעוני, יסרוק עבורכם את המערך ההסכמי הקיים מול לקוחותיכם ויפחית את הסיכון לפגיעה קבוצתית בהיקף שעלול להצדיק תביעה ייצוגית.

יש לך עילה לתביעה ייצוגית? כיצד נוכל לסייע?

  • הערכת התשתית העובדתית לבחינת קיומה של עילה משפטית להגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית.
  • בחינת קיומה של עילה אישית לתובע הקבוצתי שמתיימר לייצג הקבוצה כולה.
  • הגשת בקשות לאישור תובענות כייצוגיות, בהקשר צרכני מול כל עוסק ובפרט תאגידים בנקאיים וביטוחיים.
  • ייצוג במסגרת הליך אישורה של הבקשה ובהמשך הליך התובענה עצמה.
  • הפעלת מומחים לקביעת קיומו של נזק, היקפו, גובה פיצוי ראוי והרכב קבוצת התובעים.
  • ייצוג של עוסקים ותאגידים בנקאיים או ביטוחיים, במסגרת הגנה מפני בקשות לאישור תובענות ייצוגיות.

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

מיקוד בתוצאות: בחינת הכדאיות להגיע עם הצד שכנגד להסכם פשרה בהליך.
מניעה היא ההגנה הטובה ביותר: ייעוץ והערכת סיכוני רוחב אפשריים וניסוח חוזים אחידים "חכמים".
התייחסות מערכתית: עבודה בשילוב עם נציגי שיווק, כ"א ויח"צ לניהול השפעות התביעה.
עבודת צוות: של מומחים בתחום הפיננסי, משפטנים יצירתיים, ליטיגטורים מצטיינים.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי, עוסק בתובענות ייצוגיות ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: