עו"ד לעסקים בישראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

המציאות הכלכלית והמשפטית בישראל מחייבת בעלי עסקים לזהירות יתרה בכל הנוגע לתחום החוק והמשפט. בעלי עסקים רבים מנסים לחסוך עלויות דווקא על-ידי הימנעות מהעסקת עורך-דין פרטי לעסק. בעל עסק אשר נמצא בתחילת דרכו יכול שלא לראות את היתרונות הגלומים בעורך-דין צמוד, אולם ככל שהעסק גדל, כך גם גדל הבלגן ואז מוצא עצמו בעל העסק יושב עד השעות הקטנות של הלילה ומפסיד זמן עבודה יקר בניסיון לפענח חוזים של ספקים או בקריאה של חוקים מתחום דיני העבודה כדי לדעת האם כדאי לו להעסיק עובדים חדשים. עו"ד לעסקים בישראל יכול לסייע לכם במגוון רחב של תחומים, להלן חלק מהנושאים בהם יכול עורך-דין להיות לכם לעזר:

קריאה של חוזי סחר ע"י עו"ד לעסקים.

חוזי סחר מלווים כל פעילות העסקית ועורך דין לעסקים בישראל הבקיא בדיני חוזים יכול לסייע ואף לחסוך משמעותית לבעל העסק או למעוניין לעשות עסקים בישראל. בעל עסק יכול למצוא את עצמו חותם על עשרות חוזים ביום עם סוגים שונים של גופים ובעלי עסקים אחרים. כאשר ברוב המקרים החוזים אשר מוגשים לבעל העסק מנוסחים על-ידי עורכי-דין מיומנים. בעל עסק שאינו עורך-דין בעצמו יכול למצוא את עצמו חסר אונים כנגד הספקים בייחוד כשהחוזה מכיל סעיפים רבים וקטנים שבעל העסק מעולם לא הורגל לקרוא, שלא לדבר על הזמן הרב שבעל העסק צריך להשקיע בקריאת החוזים, זמן שבסופו של דבר עולה הרבה מאוד כסף. לווי מקצועי של עורך-דין יכול לסייע מהותית לבעל העסק, לתת את הזווית המשפטית לגבי כל חוזה סחר ולתרגם את החובות והזכויות של בעל העסק לשפה פשוטה ומובנת.
העניין מסתבך אפילו עוד יותר כאשר מדובר בחוזים בינלאומיים. חוזים בינלאומיים יכולים להוות הזדמנות מצוינת לבעל העסק, אך באותה נשימה יכולים לגרור בעיות רבות. מעבר לצורך הבסיסי של תרגום החוזה מהשפה האנגלית לשפה העברית, צריך לזכור שבדרך כלל החוזה לא מנוסח באנגלית "רגילה" אלא באנגלית משפטית. לכן, חשוב להקפיד שעורך-הדין ששוכרים לעסק יהיה בקיא גם בתחום זה של המשפט.

הגנה על הקניין הרוחני.

תחום הקניין הרוחני הינו תחום משפטי שהתפתח מפסיקות שונות עד שהתעצב למה שהוא כיום. כיאה לתחום שהתפתח מפסיקה, התחום מתאפיין ב"חורים" רבים המשאירים מקום רב לשיקול דעתו של בית-המשפט. ישנם עסקים רבים שעיקר התוכנית העסקית שלהם מתבססת על קניין רוחני כמו: חברות הזנק (סטארט-אפ), מסעדות וכמעט כל עסק מכיל בתוכו אלמנט מסוים של קניין רוחני, מה שמגביר את החשיבות של עורך-דין צמוד שיכול לספק את ההגנה לקניין הרוחני של העסק.

פיקוח על תנאי העובדים.

דיני העבודה במדינת ישראל מסדירים את מערכת היחסים שבין העובד למעביד. מערכת יחסים זו הרבה יותר מורכבת ממה שניתן לחשוב. מדינת ישראל מעניקה לעובד זכויות רבות, אשר בעל עסק שאינו בקיא בדיני העבודה לא יכיר. כאשר עובד מגיע לבית-הדין לעבודה ברוב המקרים נטל ההוכחה רובץ על בעל העסק, וכך יכול בעל העסק לשקוע בגין הפרה של  כל מיני סעיפי חוק. במקרה הטוב התביעות הללו מסתיימות בפיצוי כלכלי (שיכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד) ובמקרה הרע הן יכולות להיגמר אפילו בסנקציות פליליות! עורך-דין צמוד יכול לנסח מראש את חוזי העסקה של העובדים ולוודא שבעל העסק מעניק להם את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי החוק וכך לחסוך המון כאב ראש גם לעובד וגם לבעל העסק.

עו"ד לעסקים מטפל גם בנושאים מגוונים אחרים כגון: רישוי עסקים, מקרקעין מסחרי, עסקאות מורכבות, מיזוגים ורכישות, חברות ותאגידים ועוד… לכן, בעת הקמת העסק או בעת התרחבותו, יש לאמץ עורך דין אשר ידע לנווט את העסק מבחינה משפטית בצורה האופטימאלית עבור העסק ובעליו.
למרות העלויות הקיימות, עורך-דין צמוד לעסק בטווח הארוך יכול לחסוך הוצאות כספיות רבות לעסק ואף להצעיד אותו קדימה. מומלץ, כאשר בוחרים עורך-דין לשים לב לכך שהוא בקי בתחומים המסחריים ויכול להגן על העסק בשוק התחרותי של ימינו.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי, מקרקעין ונדל"ן, ירושות, קניין רוחני, תביעות ייצוגיות ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: