תביעה נגד הראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

חברת הביטוח הראל נוסדה בשנת 1975 על ידי משפחת המבורגר ובשנת 2007 שונה השם להראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים בע"מ. כיום, קבוצת הראל ביטוחים ופיננסים נחשבת לאחת החברות הגדולות והמובילות בארץ והיא פעילה במגוון רחב של תחומי ביטוח, לרבות ביטוח כללי (ביטוחי רכב, דירות, משכנתאות וחבויות), ביטוחי בריאות, ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוחי רכוש וחיים. כאחת מקבוצות הביטוח הגדולות בארץ מתחייבת החברה לשמור על יושרה, הגינות, אמון ושירות אישי ללקוחותיה. חשוב לדעת כי כל סוג תביעה נגד הראל מטופל בשגרה שונה לכן החברה מציעה באתר הבית שלה הנחיות להגשת תביעה בהתאם לסוג הפוליסה. את התביעה ניתן להגיש לבד, באמצעות סוכן ביטוח או בעזרת עורך דין מנוסה. אגב, ישנם מקרים בהם ניתן להגיש תביעה נגד הראל אך חשוב לקבל מידע על הליך זה מעורך דין המנוסה בכך.

שיטת "מצליח" של חברות הביטוח.

בשנים האחרונות גוברות מספר התביעות המוגשות נגד חברות הביטוח בכלל וכנגד הראל חברה לביטוח בפרט. חברת הביטוח נוהגת לדחות פעמים רבות תביעות המוגשות על ידי המבוטחים בבחינת שיטת "מצליח", כלומר, התשת המבוטחים וניסיון למנוע מהם את מימוש זכויותיהם באמצעות שונים. תביעה נגד הראל מומלץ להגיש בסיוע מקצועי של עורך דין מנוסה בהגשת תביעות נגד חברות הביטוח, ובדרך זו רב הסיכוי לשנות את החלטת חברת הביטוח ולהשיג עבור המבוטח את הפיצויים להם הוא זכאי לפי הדין ובהתאם לתנאי הפוליסה. חשוב לדעת כי במקרים מסוימים ניתן להגיע להסכמי פשרה מול הראל המיטיבים עם המבוטח, כל עוד התובע מיוצג עם עורך דין מיומן ומנוסה בתחום.

חוק חוזה הביטוח.

חוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1981, נועד להגן על המבוטחים בארץ, שהם למעשה החוליה החלשה בקשר בין חברת ביטוח (מבטח), סוכן או סוכנות ביטוח למבוטח. בעקבות ריבוי התביעות והתלונות נגד התנהלות חברות הביטוח, ביניהן גם חברת הביטוח הראל, הוציא משרד האוצר חוזר שמספרו  2011-9-5 בשם בירור ויישוב תביעות וטיפול בפניות הציבור. מטרת החוזר להסדיר את הליך הגשת תביעת הביטוח על ידי מבוטחים וכדי להסדיר את אופן הטיפול בתביעה על ידי חברות הביטוח בישראל. מאחר ועל המבוטח להתמודד מול חברה חזקה עם מחלקת משפטית מקצועית ומנוסה מומלץ לפנות לסיוע משפטי של עורך דין המתמחה בהגשת תביעה נגד הראל.

פסיקה לדוגמא בתביעה נגד הראל.

כך לדוגמה ב- ת"ק 28074-04-11 ניסתה הראל להימנע מתשלום בגין ירידת ערך מכוניתה של מבוטחת למרות שזו הגישה את כל המסמכים הנדרשים. שמאי מטעם חברת הראל קבע כי אין לשלם למבוטחת פיצוי בגין ירידת ערך וזו פנתה לבית המשפט לתביעות קטנות. התובעת מימנה מכיסה הערכת שמאי פרטי והגישה לכתב התביעה דעה מנומקת ומבוססת. בית המשפט חייב את הראל חברה לביטוח לפצות את התובעת בגין ירידת ערך מכוניתה לפי הערכת השמאי מטעמה וגם חייב את החברה לפצות את התובעת בגין הוצאות משפט ועלות השמאי הפרטי. ממקרה זה וממקרים אחרים ניתן ללמוד כי מבוטחים בהראל חייבים לעמוד על זכויותיהם על מנת לקבל את הפיצוי המגיע להם. ליווי משפטי של עורך דין מנוסה בתחום יסייע למבוטח לממש את זכויותיו ולקבל את הפיצוי המגיע לו כדין ועל פי תנאי הפוליסה שרכש מהראל.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: