עורך דין חוזים

מאת: עו"ד אלי שמעוני

דיני חוזים הוא אחד מהתחומים הבסיסיים בפרקטיקה משפטית והוא מקיף כמעט את כל תחומי החיים. רכישת ושכירת דירה, רכישת שירותים שונים, חוזי עבודה, הסכמי ממון, הסכמי גירושין חוזים עסקיים ועוד. פעמים רבות נדמה כי בעת ניסוח וחתימה על חוזים, בעיקר חוזים שכיחים דוגמת חוזה עבודה או חוזה שכירות, אין צורך להיוועץ בעורך דין חוזים וניתן להסתדר לבד.

בפועל פעמים רבות אנשים חותמים על חוזים כאשר הם אינם מבינים לעומק את כלל התחייבויות שהם לקחו על עצמם ואת ההשלכות האפשריות של חתימתם על החוזה. מומלץ להיוועץ בעורך דין העוסק בדיני חוזים בטרם חתימה על כל חוזה שהוא ובוודאי כאשר מדובר בחוזה מורכב או בעל משמעות פיננסית משמעותית. יחד עם זאת, גם לאחר חתימת חוזה, במידה ואתם חשים שזכויותיכם נפגעו או שהחוזה הופר, יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני חוזים בכדי לנקוט את הצעדים המשפטיים המתאימים להבטחת זכויותיכם.

פנייה לעורך דין חוזים, לאחר חתימה על חוזה הפוגע בזכויות.

במידה וחתמם על חוזה והינכם מרגישים שהחוזה מקפח את זכויותיכם או שחתמם עליו לא מרצונכם החופשי או בעקבות תרמית, ישנן דרכים משפטיות לבטל את החוזה או לתקן בו את הטעון תיקון. במצבים מסוג זה יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום אשר יוכל לעבור על נוסח החוזה ונסיבות חתימותו ובמידת הצורך לפנות לבית המשפט בבקשה לסעד משפטי שייגן וישמור על הזכויות והאינטרסים שלכם. כך לדוגמא בפסק דין שניתן בבית המשפט לענייני משפחה בנצרת בוטל הסכם גירושין לאחר שנקבע כי הוא נחתם תוך ניצול חולשתה ומצוקתה הנפשית של האישה, והיא הסכימה לוויתורים מפליגים בענייני רכוש ומזונות בשל העדר יכולת להפעיל שיקול דעת (תמ"ש 9913-07 ש' נ' א'). מקרה זה מעניין במיוחד ומדגיש את החשיבות של עורך דין הבקיא בדיני החוזים, מאחר שלמרות שמדובר בהסכם גירושין בתחום דיני המשפחה, בכדי לבטלו נעשה שימוש בדיני החוזים.

פנייה לעורך דין בעת הפרה של החוזה.

כאשר אתם קשורים בחוזה מכל סוג שהוא והצד השני לחוזה מפר אותו, בין אם הפרה חד פעמית או הפרה מתמשכת יש ביכולתכם לפנות לעורך דין העוסק בדיני חוזים בכדי לדאוג לתיקון ההפרה, קבלת פיצויים על ההפרה ובמידת הצורך אף ביטול של החוזה כולו. תחילה יבדוק עורך הדין את נוסח החוזה וכיצד התנהגות הצד השני מפירה את הוראות החוזה והאם מדובר בהפרה יסודית או הפרה לא יסודית. בשלב השני יבחן עורך הדין את התרופות השונות שאתם יכולים לקבל בעקבות ההפרה ולבסוף יגבש את האסטרטגיה המשפטית המתאימה לקבלת התוצאה הרצויה בעיניכם. כך לדוגמא בפסק דין שניתן בחודש יוני 2015 בבית משפט השלום בחיפה, נקבע כי בעל דירה אשר השכיר את הדירה בכפוף לכך שיבצע בדירה תיקונים שונים ולא ביצע את התיקונים שנקבעו בחוזה, הפר את החוזה הפרה יסודית. על כן קבע בית המשפט, לפי בקשת השוכר, כי החוזה מבוטל וכי על השוכר להחזיר למשכיר את החזקה בנכס ועל המשכיר להחזיר לו את שטרות הערבות שטרם נפרעו ואת סכום הערבות שנפרע (ת"א 4882-02/10 ג'ייסון גרינבאום נ' גרמן (גבריאל) כהן).

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: