עורך דין בישראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

ישנם ישראלים רבים החיים מחוץ למדינה. חלקם נסעו לתקופת זמן מוגבלת עקב לימודים או "רילוקיישן", חלקם עברו לגור מחוץ לישראל לתקופה ארוכה יותר. לא משנה מה הסיבה שבגינה מתגוררים בחו"ל ולכמה זמן, הקשרים לישראל אינם מתנתקים במהרה. לרוב, גם כשעוברים להתגורר במדינה אחרת נשארים בישראל נכסים שונים, החל מדירה, דרך חשבונות בנק ופנסייה וכלה בעסק פעיל. מעת לעת נוצר הצורך לטפל במה שהשארנו מאחור כשעברנו להתגורר במדינה אחרת. לבצע את הדברים לבד בשלט רחוק זה קשה עד בלתי אפשרי. ההמלצה היא להעביר את הטיפול בכלל הנכסים בישראל לעורך דין בישראל על מנת שיוכל לטפל עבורכם בניהול השוטף של נכסיכם ולדאוג כי האינטרסים שלכם בהם נשמרים על הצד הטוב ביותר. החשיבות של עורך דין מקומי, שדובר את השפה ובקיא בחוק הישראלי היא מכרעת ולא כדאי להשתמש בשירותים של עורך דין ממדינת המגורים שאינו מכיר את החקיקה והשפה בכדי לנהל את עסקיכם בישראל. המלצה נוספת היא לרכז את כל עסקיכם אצל עורך דין אחד המתמחה בדין האזרחי, כך תהיה לכם כתובת אחת וברורה לכל נושא.

ניהול הליכים משפטיים ופעולות מול הרשויות בישראל.

אין מחלוקת כי קשה ביותר לנהל שיח מול נותני השירותים הממשלתיים בישראל. הזמינות של נותני שירותים אלו מאוד נמוכה, ולתושבי חוץ, האפשרות לקבל שירות קשה עוד יותר. גם ניהול הליכים משפטיים, פשוטים ככל שיהיו ובוודאי הליכים מורכבים, נדרשים בנציג מקומי, על מנת לקדם את פעולה משפטית כלשהיא, כמו רישום נכס בטאבו, טיפול מול רשם החברות, בנקים, רישומים שונים ומידע מול משרד הפנים, הגשה של תביעות אל מול הביטוח הלאומי או בבית המשפט. נציג מקומי, יבטיח כי תקבלו את השירות הנדרש ובצורה המיטבית.

השכרת דירה בישראל וטיפול בנכס.

ישראלים רבים המתגוררים בחו"ל ממשיכים להחזיק בישראל דירת מגורים, בה ישובו לגור כאשר יחזרו לישראל. כמובן שהדירה אינה עומדת ריקה והיא לרוב מושכרת לדיירים. השכרת דירה מצריכה טיפול שוטף, החל ממציאת דיירים, ניסוח חוזה, תיקון של תקלות שונות בדירה, תשלום עבור שיפוצים הנערכים בבניין, ועוד. העברת הטיפול בכל נושא השכרת הדירה לעורך דין בישראל, תבטיח לכם ראש שקט. הדירה תושכר ותתוחזק מבלי שתצטרכו לדאוג לכל הפרטים, והאינטרסים שלכם כבעלי דירה יישמרו במלואם.

מכירת וקניית דירה בישראל ע"י עורך דין בישראל.

במידה והחלטתם כי אתם מעוניינים למכור את דירתכם או כל נכס אחר בעודכם חיים מחוץ לישראל, רצוי לא לנהל את העניין דרך הטלפון או האינטרנט וגם לא להסתמך על חברים או קרובי משפחה הנמצאים בישראל. הדרך הטובה ביותר למכור דירה כאשר את גרים בחו"ל היא לפנות לעורך דין על מנת שיטפל עבורכם בכל ההליך. עורך הדין יטפל עבורכם בכל הפרטים של המכירה החל ממציאת הקונה המתאים, דרך ניהול המשא ומתן וניסוח החוזה ועד להסדרת הרישום בטאבו. גם כאשר אתם מעוניינים לרכוש דירה או נכס אחר בישראל ואינכם נמצאים כאן, רצוי שעורך דין המייצג אתכם ואשר נמצא ופועל בישראל ינהל עבורכם את עסקת הקנייה. הפנייה לעורך דין בישראל הן עבור קניית דירה והן עבור מכירת דירה תביא לכך שתוכלו לבצע את העסקאות מבלי להימצא בארץ, בצורה היעילה ביותר.

טיפול בירושות ועזבונות בישראל.

לרובם המכריע של הישראלים אשר אינם חיים עוד בישראל יש פה קרובי משפחה. פעמים רבות מדובר בהורים מבוגרים. לאחר שאדם נפטר מתקיימים הליכים משפטיים ובירוקרטיים רבים הנוגעים לעזבון שהשאיר אחריו. יש להוציא צו ירושה או צו קיום צוואה בהתאם לסיטואציה, ולאחר מכן לנהל ולחלק את העזבון בין היורשים השונים. אלו הליכים מורכבים שאורכים זמן ולא ניתן לסיימם במהלך השבעה. במידה ובזמן המגורים בחו"ל נפטר קרוב משפחה, מומלץ ביותר למנות את עורך דינכם אשר נמצא בישראל, כמיופה כוחכם בכל הקשור לירושה ולחלוקת העזבון. כך, גם לא תצטרכו להתמודד בשעתכם הקשה עם הליכים אלו, וגם תוכלו לוודא שלמרות המרחק הפיזי, זכויותיכם בירושה נשמרות.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי וייצוג בבית המשפט של תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: