משרד עורכי דין אינטרנט

מאת: עו"ד אלי שמעוני

בשנים האחרונות האינטרנט הפך לזירה מרכזית בחיים העסקיים והפרטיים של כל אחד מאתנו. אנחנו קוראים חדשות באינטרנט, רוכשים באינטרנט מזון, בגדים, מוצרים חשמליים ועוד. אנחנו מעדכנים ומתעדכנים בנעשה ברשתות החברתיות, שומעים מוזיקה, רואים סרטים וסדרות (וגם פרסומות) הכל דרך האינטרנט. בעלי עסקים גם משווקים דרך האינטרנט וחלקנו אף עובדים מהבית דרך האינטרנט. מאחר שרבים מתחומי החיים והפעילויות שלנו מתבצעים באינטרנט, סוגיות משפטיות שונות עולות לדיון בהקשר של האינטרנט. חשוב מאוד, בייחוד לבעלי עסקים, לדעת כיצד להתנהל נכון מבחינה משפטית כאשר מבצעים פעולות שונות דרך האינטרנט. על כן מומלץ להשתמש בשירותיו של משרד עורכי דין אינטרנט, העוסק ומתמחה בדיני אינטרנט, אשר יוכל לסייע לנו להגן על האינטרסים והזכויות שלנו בצורה הטובה ביותר בפעילות האינטרנטית שלנו.

משפט ואינטרנט.

מאחר שהטכנולוגיה והשימושים בה התפתחו ומתפתחים מהר יותר מהחוק ומהפסיקה, ישנם הרבה נושאים הקשורים למשפט ואינטרנט שטרם הוסדרו. פעמים רבות ניתן להחיל את מערכת החוקים והכללים הקיימת גם על הנעשה באינטרנט, כאשר לעיתים יש לבצע התאמה מסוימת בדין הקיים כדי שניתן יהיה להחיל אותו על התרחשויות ברשת. יחד עם זאת ישנם מצבים בהם מערכת הדינים הקיימת פשוט אינה מתאימה ואין הסדרה משפטית רלבנטית שניתן בעזרתה להתמודד עם הפרת זכויות באינטרנט. בכל מקרה בו נתקלתם בהפרה של זכויותיכם באינטרנט, או שאתם מעוניינים לוודא כי אינכם מפרים זכויות של אחרים תוך כדי שימוש ברשת האינטרנט לצרכיכם השונים, כדאי לפנות למשרד עורכי דין העוסק במשפט ואינטרנט שיוכל להבהיר עבורכם מהו המצב המשפטי החל בסיטואציה וכיצד מומלץ לפעול.

קניין רוחני ולשון הרע באינטרנט.

העובדה שרבות מהאינטראקציות העסקיות והפרטיות שלנו מתרחשות באינטרנט הופכת בעצם את רוב תחומי המשפט לבעלי רלבנטיות לעולם האינטרנט. יחד עם זאת בגלל אופי הפעילות באינטרנט ישנם נושאם משפטיים שנדרשים אליהם יותר בהקשר האינטרנטי. שניים מנושאים אלו הם קניין רוחני (זכויות יוצרים) ולשון הרע. אחת המהפכות הגדולות של האינטרנט היא הנגישות למידע (עובדות, ספרים, מאמרים, תצלומים, מוזיקה וכיוצא בזה) והיכולת לעשות בו שימוש. אלא שפעמים רבות מידע זה מהווה קניין רוחני ומוגן באמצעות זכויות יוצרים או סימנים מסחריים. דיני הקניין הרוחני חלים גם על הפרות שבוצעו דרך האינטרנט ובמידה ונעשה שימוש מפר בקניין הרוחני שלך ברשת האינטרנט ניתן, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום, להגיש תביעה. גם בכל הקשור ללשון הרע המצב דומה. האינטרנט מהווה במה המאפשרת לכל אדם לפרסם את הגיגיו ודעותיו ברבים ופעמים רבות, פרסומים אלו מהווים לשון הרע אשר ניתן לתבוע בגינו פיצויים כספיים. יחד עם זאת, אחד מהמאפיינים הייחודיים של האינטרנט הוא האנונימיות שהוא מאפשר למי שמעוניין בה. כך ייתכן מצב שנעשה דרך האינטרנט שימוש מפר בקניין הרוחני שלכם או שפורסם עליכם לשון הרע באינטרנט ואינכם יודעים מיהו האדם שפגע בזכויותיכם. במדינת ישראל אין חוק הקובע מתי ניתן לחייב ספק אינטרנט לחשוף פרטים של גולש שהפר זכויות של אדם אחר באינטרנט. בית המשפט העליון פסק כי עד אשר לא יחוקק חוק מפורש בנושא, לא יוכלו בתי המשפט לחייב חשיפת פרטי גולשים אשר ביצעו עוולות דרך האינטרנט, ובעצם לא ניתן יהיה לתבוע בגינן [רע"א 4447/07 רמי מור נ' ברק אי.טי.סי. (1995) החברה לשירותי בזק בינלאומיים בע"מ].

מסחר באינטרנט.

אחוז הולך וגדל של קניות מוצרים בכל התחומים מתבצע כיום דרך האינטרנט. כאשר מדובר ברכישה מאתר ישראלי חלות הוראת חוק הגנת הצרכן, השתמ"א-1981, בנוגע למכר מרחוק. במידה ונפגעתם בעקבות עסקה שביצעתם באתר ישראלי ניתן לפנות לעורך דין העוסק בדיני אינטרנט לסיוע במימוש זכויותיכם. גם כאשר אתם הבעלים של אתר מכירות ישראלי, כדאי ומומלץ להשתמש בשירותיו של משרדי עורכי דין העוסק בתחום האינטרנט על מנת לוודא שאתם עומדים בכל הוראות החוק.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

 

 

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: