תביעות ייצוגיות בהתאם לחוקי הגנת הסביבה

מאת: עו"ד אלי שמעוני

משרד עו"ד אלי שמעוני הגיש, בשיתוף עם משרד עורכי הדין אסף פינק, תביעה ייצוגית בהתאם לחוקי הגנת הסביבה, כנגד מספר חברות במשק, בגין הפרת חוק להסדרת הטיפול באריזות, תשע"א-2011 (להלן: "חוק האריזות").

בתביעה שהוגשה, נטען כי יבואני ויצרנים שונים, אינם מקיימים את החוק, אשר מטרתו לקבוע הסדרים לעניין ייצור אריזות וטיפול בפסולת אריזות, שנועדו לצמצם את כמות פסולת האריזות, למנוע את הטמנתה ולעודד שימוש חוזר באריזות, לשם הקטנת ההשפעה השלילית הסביבתית של אריזות ופסולת אריזות.

החוק מבוסס, בין היתר, על דירקטיבת European Parliament and Council Directive 94/62/EC of 20 December 1994 on packaging and packaging waste, ומודלEPR – Extended Producer Responsibility , אשר מטילה אחריות מורחבת על יצרנים ויבואנים של מוצרים המיוצרים או מיובאים על-ידם וארוזים באריזות חד-פעמיות.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: