לשון הרע ופרטיות (Defamation & Privacy)

מאת: עו"ד אלי שמעוני

שמכם הטוב – בין אם אתם אדם פרטי, גוף מינהלי, חברה ציבורית או פרטית – הוא חלק בלתי נפרד מהמערך הקנייני שלכם. אסור לאדם אחר להפקיע מכם את המוניטין שלכם או לחבל בו. הזכות שלכם לפרטיות, אף היא מוקנית לכם על פי דין. ויחד עם זאת, רבים מאיתנו נמצאים לא אחת בסיטואציה שבה שמנו הטוב, או הפרטיות שלנו מצויים תחת איום. ספר החוקים מציין באופן מפורש את המקרים השכיחים: האזנה אסורה, צילום אדם ברשות היחיד, הפצה של תמונה באופן משפיל, חשיפה של תכתובת פרטית, השמצה במקום העבודה, שימוש בשמו של אדם ותמונתו לצרכי רווח (כמו פרסומת ללא הסכמתו), הפרת חובת סודיות כלפיו, פרסום מידע חסוי אודותיו כגון רקע מיני, בריאותי, זוגי וכיו"ב.

אלי שמעוני משרד עורכי דין, מייצגים גם נפגעים וגם מתגוננים בתיקי לשון הרע והפרת פרטיות. האסטרטגיה המשפטית שלנו כוללת 3 מרכיבים עיקריים:

1. מודעות ומניעה.
2. ניהול הסיכון.
3. מזעור נזקים והרתעה.

לנגד עינינו עומדת המשימה לשמור על שמכם הטוב ופרטיותכם. הצוות המקצועי במשרד יוכל להציע לכם את הטקטיקה האפקטיבית והכלכלית ביותר לעשות זאת. לדוגמה: להמליץ לחברה למזער סיכונים תוך בחירת מסלול פשרה, שיאפשר גם צמצום האפקט המתגלגל של פרסום בעל אופי שלילי.

במה נוכל לעזור לך?

לבחון באם אכן נפגעה זכות לגיטימית, העומדת לכם לשם טוב ולפרטיות.
כנתבעים, להעמיד לכם הגנה מתוקף פרסום בתום לב, או פרסום מידע שיש בו עניין לציבור.
לפעול למניעת פרסומים או הפצת מידע משמיץ או חושפני בעניינכם באמצעות בקשת צווי מניעה.
לתבוע את נזקיכם, בין במסלול מקוצר לתביעת סעד מהיר, ובין במסגרת מסלול הוכחות ארוך יותר.
להגיש בקשה לדיונים בדלתיים סגורות לשמירת הפרטיות שלכם.
לייצג בהליכים שמטרתם לפשר ביניכם ובין הצד שכנגד, בקשר עם פגיעות במוניטין והפיצוי בגינן.

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

ייעוץ מיידי במטרה לצמצם נזקים נוספים של פרסום מתגלגל.
מודעות ומניעה: אנו מעבירים ימי עיון בתחום לשון הרע ופרטיות בארגונים, גופי מדיה ויח"צ.
מומחיות: הפעלת צוות מומחים רב-תחומי לשקלול והוכחה של פגיעה במוניטין.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: