רשלנות עוסק או ספק שירות (Negligence)

מאת: עו"ד אלי שמעוני

עסקים רבים חבים את הצלחתם למוניטין. שמם הטוב של העסקים האלו מבטא תופעה של אמון קולקטיבי של קונים, צרכנים, משתמשים, ממליצים או לקוחות. הדין הישראלי בתחום התובענות הייצוגיות מאפשר לצרכנים לבטא גם אי-אמון קולקטיבי בעוסקים שהכזיבו אותם או בספקי שירות שפגעו בהם. אלי שמעוני, משרד עורכי דין, יסייע לכם להגיש בקשות לאישור תובענות כייצוגיות, כנגד עוסקים, בהתאם לדיני הגנת הצרכן. מניפת העילות האפשריות בהקשרים הללו היא רחבה ביותר. לדוגמה, איכות מוצרים ושירותים שסופקו לכם, סופקו באופן חלקי, או לא סופקו כלל. לעיתים העילה היא שירות חיוני או אישי שהספק חדל לספק, באופן פתאומי או ללא הודעה מוקדמת. במקרים אחרים, השירותים שאתם צורכים עולים לכם יותר ממה שהסכמתם לשלם, עקב גביית יתר, חישוב שגוי, או ש"שכחו" לעדכן אתכם על תוספות בחשבונכם.

תובענה ייצוגית יכולה גם להתמקד במקרה שבו נפגעתם מהטעייה של הספק. לדוגמה, אם גיליתם שאריות חלב במוצר שעל אריזתו מצוין "אינו חלבי". במקרים האלו, הפגיעה האישית בכם, מאפשרת לכם להגיש תביעה בשם קבוצה של נפגעים מליקוי דומה. תובענות ייצוגיות אינן הליך משפטי פשוט. מרבית התביעות מסולקות על הסף ומגיש התביעה מחויב בתשלום נזקים לצד המתגונן. העוסקים החזקים וספקי השירות הגדולים מטופלים במשרדי עורכי דין מובילים. העמידה מולם דורשת בטחון, יצירתיות ומקצוענות משפטית. את כל אלו תמצאו בצוות התובענות הייצוגיות שיעמוד לשירותכם במשרד.

במה נוכל לעזור לך?

נבדוק אם פגיעה או נזק הינם בעל השלכה ציבורית שמבססת עילה להגשת בקשה לתביעה ייצוגית.
בחינת עמידתה של בקשה בכלל המבחנים שבתי המשפט הגדירו כדי להטיב את סיכויי אישורה.
הפעלת מומחים לקביעת סוג, גובה הנזק והפיצוי: תביעות ייצוגיות מנופחות לעיתים באופן שמזיק למבקש.
הגשת הבקשה וייצוג לאורך הליך אישורה ולאחר מכן באם תאושר, במסגרת הליך התובענה עצמו.
ייעוץ שוטף לעוסקים לגבי כללים מנחים וניסוח חוזים אחידים, באופן שמקטין סיכון בתחום הצרכני.
ייצוגם של עוסקים בהליכי התגוננות מפני בקשות לאישור תובענות כייצוגיות.

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

יסודיות: לא נגיש בקשה לאישור תובענה כייצוגית, שאינה עומדת, להשקפתנו, במבחנים שנקבעו בפסיקה.
אינטרס ציבורי: אנו נוביל את ההליך המשפטי, אך נשקול לצרף את המועצה לצרכנות במקרים מתאימים.
עצמאות: משרדנו לא יהסס לפעול מול כל עוסק או ספק שירות בכל היקף של פעילות ואיתנות פיננסית.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: