עוולות מסחריות (Commercial Wrongs)

מאת: עו"ד אלי שמעוני

גוגל, החברה שהציבה לעצמה כמטרה לארגן את המידע בכל העולם, גם בחרה באופן רשמי בסלוגן "Don't be evil". בכך, מצהירה ענקית האינטרנט, שהעיקרון הראשי שמנחה את מדיניותה והתנהלותה הוא הימנעות מעוולות מסחריות. לדוגמה, גוגל מחויבת לאובייקטיביות במנוע החיפוש, לטובת המשתמשים. הנהלת החברה מצהירה שהיא נמנעת ממניפולציה בתוצאות החיפוש מסיבות שאינן ענייניות. כך לדוגמה, גם המתחרים הישירים של גוגל מקבלים מיקומים גבוהים במנוע החיפוש בביטויים הרלוונטיים.

הבטחה זו של "אל תהיה רע", גם שאין לה תוקף חוזי, מבססת יחסי אמון בין גוגל לבין המשתמשים בשירותיה והשותפים העסקיים שלה. לא פחות מכך, הסלוגן הזה מבהיר את נכונותה של גוגל להתחרות עם שחקנים אחרים בתנאים של הגינות וכבוד הדדי. לא כל תעשייה מאופיינת ב"סטריליות" של תחום ה- IT. לא כל מוביל שוק מתהדר במוטו עסקי דומה לשל גוגל. אלי שמעוני, משרד עורכי דין, מספקים מענה עבור מגוון של תעשיות כגון תיירות, תעשייה, ביטוח, בנקאות או קמעונאות. אנו עדים לתחרות עזה בשוק המסחרי שגורמת לא אחת לטשטוש בין מותר ואסור במרחב העסקי. מחד אנו מסייעים ללקוחותינו לפעול במסגרת כללי תחרות הוגנת ומאידך אנו מסייעים להם להתגונן מפני עוולות מסחריות כאשר נחצו הקווים על ידי גורם אחר בשוק.

במה נוכל לעזור לך?

נפגעת מפרסום שקרי? נסייע באכיפת האיסור על תיאור כוזב ונגיש תביעה לפיצוי כספי נגד הפוגע.
נעשה שימוש בשם העסק שלך בכוונה להטעות? נפעל להפסקת גניבת עין ולהגשת תביעה נזיקית.
מתחרה משבש את פעילותו התקינה של העסק שלך? נביא לסיומה של ההתערבות הבלתי הוגנת.
סוד מסחרי נגנב או הודלף החוצה? יתכן שאתה זכאי לפיצוי כספי של 100 אלש"ח לפני הוכחת נזק!
ייעוץ בנושאי תחרות הוגנת וצמצום החשיפה והסיכון לתביעות מצד מתחרים.

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

עוולות מסחריות הן עבירות אזרחיות "גמישות" והוכחתן דורשת מיומנויות משפטיות.
אנו מאפשרים ללקוחותינו תחרות, חדשנות ועשייה, תוך צמצום של סיכוני החשיפה לעוולות מסחריות.
אנו נספק תגובה מהירה ונמרצת להפסקת עוולה מסחרית, או מניעה של התהוות נזק הנגרם ממנה.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: