הקמת חברה בארצות הברית

מאת: עו"ד אלי שמעוני

יזמים רבים מעוניינים להקים חברה בארצות הברית. הסיבות לכך מגוונות החל מהקלות מיסוי ועד לרצון לפרוץ לשוק האמריקאי. ההחלטה על הקמת חברה בארצות הברית צריכה להיעשות בצורה מושכלת ולא רק על מנת להגשים חלום. על כן בטרם קבלת ההחלטה מומלץ ביותר להיוועץ בעורך דין הבקיא בדיני החברות והמיסוי בישראל ובארצות הברית, אשר יוכל לסייע בקבלת ההחלטה הנכונה עבורכם. בנוסף, לאחר קבלת ההחלטה עורך הדין שמלווה אתכם יטפל עבורכם גם בצד הבירוקרטי של פתיחת החברה. אומנם, ההליכים הבירוקרטיים של פתיחת חברה בארצות הברית פשוטים ומהירים בצורה משמעותית מההליכים המקבילים בישראל, אבל עדין יש צורך במומחיות מסוימת כדי לבצעם בצורה מיטבית.

מי רשאי להקים חברה בארצות הברית.

ארצות הברית לא מטילה כמעט שום מגבלות על הקמת חברות בשטחה, אין צורך באזרחות או תושבות. באופן כללי בכדי לפתוח חברה בארצות הברית כל שנדרש הוא לספק את שם החברה, פרטים ליצירת קשר עם הבעלים ותיאור של החברה. יחד עם זאת חשוב לדעת שהקמת חברה בארצות הברית לא מעניקה זכות לעבודה בארצות הברית ומי שאינו אזרח או אינו מחזיק באשרת עבודה ("גרין קארד"), לא יוכל לעבוד בארצות הברית. כמו כן אזרח זר שהוא הבעלים של חברה הרשומה בארצות הברית לא יוכל לפתוח חשבון בנק בארצות הברית עבור החברה מבלי לספק שורה ארוכה של מסמכים, ולעיתים אף יחויב בכך שמורשה החתימה בחשבון הבנק יהיה אזרח אמריקאי.

איזו סוג חברה כדאי להקים.

ישנם שני סוגי חברות מרכזיים בארצות הברית – חברות המתאגדות כ – Limited Liability Company (LLC) או חברות המתאגדות כ – C. Corporation. בשני המקרים מדובר בחברות שהן ישויות משפטיות נפרדות עם אחריות מוגבלת של בעלי החברה. ההבדלים המרכזיים בין שני סוגי החברות נעוצים במיסוי ובדרישות הרגולטוריות בנוגע לניהול החברה. חברה מסוג LLC לא חייבת במס נפרד ורווחיה מדווחים לרשויות המס כרווחי הבעלים. לעומתה, חברה מסוג C. Corporation חייבת במס חברות ורווחים שמושכים בעליה חייבים במס נפרד. כמו כן חברה מסוג LLC בניגוד לחברה מסוג C. Corporation אינה מחויבת בהקמת דירקטוריון ובחובת ישיבה שנתית ודיווח שנתי. בכדי לקבל החלטה בנוגע לסוג החברה כדאי להיוועץ בעורך דין הבקיא בדיני החברות בארצות הברית אשר יוכל להמליץ על סוג ההתאגדות המתאים בנסיבות המקרה.

באיזו מדינה ממדינות ארצות הברית מומלץ להקים את החברה.

ההתאגדות בארצות הברית מתבצעת ברמה המדינתית (State) ולא הפדרלית, כאשר לכל מדינה יש דיני חברות ומדיניות מיסוי שונה, המשפיעים על ההחלטה באיזו מדינה כדאי לרשום את החברה. כאשר לחברה יש נוכחות פיזית בארצות הברית דוגמת משרדים, חנויות או עובדים, יש לרשום את החברה במדינה בה החברה פועלת. במידה והחברה פועלת במספר מדינות עליה להירשם כ"חברה זרה" במדינות הנוספות מעבר למדינת ההתאגדות בהן היא פועלת.  כאשר מדובר בחברה ללא נוכחות פיזית, לדוגמא חברת אינטרנט, יש לבחון את דיני החברות והמיסוי במדינות השונות בהתאם לצרכי החברה. חלק ממדינות ארצות הברית ובראשן מדינת דלוור (Delaware) נחשבות למדינות ידידותיות להקמת חברות, הן בשל מיסוי נמוך והן בשל הליכים בירוקרטיים פשוטים ביותר בהקמת וניהול החברה. טרם קבלת ההחלטה בנוגע למדינת ההתאגדות, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא אשר יוכל לסייע בידיכם לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר לחברה שאתם מעוניינים להקים.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: