הסתבכתם? זקוקים לעורך דין במרכז הארץ?

מאת: עו"ד אלי שמעוני

במציאות של ימינו מוכח לא פעם שעורכי דין מצויים ופועלים בתחומים שאינם פליליים ואף יותר מהתחום הפלילי, כך נדמה. ההתמחויות שלהם נוגעות בכל היבט בחיים שחובה להסדיר ולשמור, הן על ממון ורכוש, הן על זכויות וחובות כלפי השלטון ואנשים אחרים והן בתחום העסקי והמסחרי. למעשה, ללא היעזרות מלכתחילה בשירותים של עורכי דין אתם עלולים למצוא עצמכם מסובכים אף יותר מהרגיל בהשלכות חמורות, אישיות ועסקיות.
הסתבכתם? זקוקים לעורך דין בתל אביב או במרכז? זה סימן שהתוצאות הצפויות של מהלכים עצמאיים ללא התייעצות משפטית הסתכמו בדרך כלל בהפסדים כספיים ובפגיעה בשמכם הטוב. חילוצכם מהסבך, אם הוא אפשרי כעת, ייעשה רק על ידי עורכי דין אבל לא בטוח שבאותה תוצאה מוצלחת שיכלה להיות אילו הייתם נעזרים בהם מראש. כדי למנוע זאת ישנם כמה מקרים שבהם מומלץ לעשות את המתבקש ולבקש ליווי צמוד של עורך דין מההתחלה.

אומת הסטארט אפ הפכה לאוניברסלית, וכאן נחוץ תיווך משפטי.

לא רק ישראל היא אומת סטארט אפ. היום ברור שישראלים מתחרים באותה מידה מול יזמים שונים ברחבי העולם, והטכנולוגיה שמשרתת אותנו משרתת גם אותם. הכינוסים המקצועיים והנטוורקינג הבינלאומי מפגיש אנשים ורעיונות כאלה כל הזמן. הוא מפגיש באותה מידה גם יזמים שונים שנוגעים ברעיונות דומים ולכן רוצים לשתף פעולה. מרגע שנוצר הקשר ומתחילים להסדיר את המיזם, עולות השאלות העסקיות והחוזיות מחויבות המציאות אצל מי שרוצה גם להרוויח מזה ולהגן על זכויות הקניין שלו. זה המקום לשאול האם הסתבכתם? זקוקים לעורך דין במרכז הארץ? אתם חייבים לדעת, להחליט ולתעד: מי העלה את הרעיון ראשון? אילו חוקים תקפים באיזו ממדינה ובאיזו מדינה רושמים את המיזם? היכן עדיף מבחינת מיסוי והקלות? מי יזם את הפתרון לבעיה? מי מחזיק בידיו את הפטנט? מי מביא את הכסף? מהו המודל העסקי ומהו מודל חלוקת הרווחים? מיהם בעלי התפקידים ומהן סמכויותיהם?

רישום מיזמים וליווי משפטי שלהם.

אם נראה לכם שזוהי שאלה של מה בכך, חשבו על החבר החמישי בלהקת הביטלס שנטש רגע לפני ההצלחה, והחבר של מארק צוקרברג שטוען עד היום שרעיון פייסבוק היה שלו לגמרי והוא קופח. זה אמנם נעים פחות להכניס עורכי דין לתוך הליך היצירה, אבל אם אתם מפוכחים מאוד ומאמינים ברעיון שלכם, הסדרת השותפות ועיגונו בחוזה דווקא יקלו עליכם ויפנו אתכם לעסוק בחשיבה וביזמות מבלי לחשוש מגניבת עין, פגיעה בזכויות קניין רוחני ותמלוגים ורווחים צפויים. שירות משפטי זה אינו מסתכם רק בשלב ההתחלתי, אלא מלווה אתכם לאורך הדרך עד לאקזיט המוצלח או לעבר כל מטרה שאותה תגדירו מראש, גם כן בעזרת משרד עורכי דין, אלי שמעוני. המשרד ילווה וייעץ בכל צעד של היזמות וייתן לכם את המסגרת המשפטית הנחוצה, יבסס אותה חוקית וירחיב את הידע שלכם בנוגע לתחום שאתם עוסקים בו בנוגע למה שמותר ואסור משפטית.

שותפים מקימים חברה, איך הופכים אותה לחוקית?

שני שותפים לדרך המקצועית שרואים כי טוב ומחליטים להקים חברה חדשה. לא רק החוזים התקפים ביניהם דורשים ניסוח משפטי תקף ונכון, אלא גם הרישום העסקי של אותה חברה ברשויות המס והדאגה לכל הרישיונות הנדרשים. זה נכון במיוחד במקרה שמדובר במקצוע שמחייב היתרים חוקיים, חברת יועצי בטיחות לדוגמה. הליכי הרישום חייבים להיעשות נכון כדי לא לחשוף את השותפים ואת הלקוחות שלהם לסיכונים מיותרים ולנזקים שאף חברת ביטוח לא תכסה אותם בגלל היעדר רישום ובדיקת כשירות. יתרה מזאת, אי רישום נכון עלול לסבך אתכם בפלילים. זקוקים לעורך דין בתל אביב? מישהו שיחלץ אתכם ממה שלא ידעתם ונוחת עליכם כעת? מוטב היה לו הייתם פונים אליו מלכתחילה ולא סוגרים הכל בלחיצת יד בלבד מבלי לדאוג לרישומים הנדרשים, אבל למזלכם עוד אפשר לתקן ולעשות מה שנחוץ. זאת ועוד, אם היה לכם רעיון נהדר שבגללו פתחתם את החברה, נחוץ לכם עורך דין במרכז כדי לרשום אותו כחוק במרשם הפטנטים ולהגן על זכויות הקניין הרוחני של שניכם, או רק אחד מכם, למקרה שתרצו להיפרד ולהמשיך בנפרד.

נגרם לכם עוול ואתם לא היחידים, איך תובעים?

בעולם המסחרי והעסקי הגדול שלנו יש לא מעט תאגידים וחברות שאינן נוהגות בתום לב עם הצרכנים והלקוחות שלהם כדי להרוויח עוד מעט שקלים על חשבון הציבור, או כדי לפטור עצמן מאחריות לנזקים או לכשלים שהן גורמות ללקוחות. בדיוק לשם כך נחוצים עורכי דין שמעמידים בעלי עסקים אלה על מקומם כאשר הם דואגים ללקוחות הנעשקים בעזרת תביעות ייצוגיות, שגם קובעות תקדימים שבזכותם נהנים לקוחות אחרים. זה קורה כאשר בנקים גובים עמלות יתר, או כאשר חברות ביטוח מתעלמות מהתחייבותן לפי הפוליסות שהוציאו או כאשר חברות סלולר או אפילו רשתות מזון גובות גביית יתר בסעיפים שונים. אתם חושבים שנגרם לכם עוול, ניסיתם לתקן אותו לבד אבל הסתבכתם? זקוקים לעורך דין במרכז? במשרד אלי שמעוני  צברו ידע וניסיון רב בתביעות ייצוגיות לטובת האזרחים בשלל נושאים, והם מסייעים לכם לתקן עוולה שנגרמה לכם.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי וייצוג בבית המשפט של תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: