רכישת נכסים וניהולם בישראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

אחת ההשקעות הבטוחות והכדאיות ביותר היא נדל"ן, במיוחד בישראל. יש תנופת התפתחות עצומה בכל מקום בארץ, הרכבת מגיעה עד באר שבע ועומדת להגיע יום אחד לקריית שמונה, כביש שש נסלל במרץ ומחלפים מהירים נפתחים כל הזמן, כך שהנדל"ן שנמצא כעת במחירים שמתחת לשווים המלא עדיין אטרקטיבי למכירה במחיר מצוין שיניב לכם תשואה טובה. רכישת נכסים וניהולם בישראל מבטיחה אתכם מזעזועים כלכליים בעולם. מלבד המלחמה בטרור בכל פינה כמעט, שגורמת לזעזועים במדדים השונים ולחברות שלמות לאי ודאות באשר לפעילות העסקית שלהם, התמורות השונות בעולם מחייבות גם היערכות בגלל השינוי הגובר בבחירת העם.

למה כדאי לרכוש נכס בישראל?

הברקזיט האחרון הוא רק דוגמה למה שקורה בבריטניה וזוהי רק תחילת הפירוק של אירופה כפי שהכרנו אותה. כך שאם השקענו עד היום בברצלונה, לדוגמה, בגלל הממשלה הספרדית שהתחילה לאושש את הכלכלה, אנחנו לא יודעים כעת מה עומד לקרות שם ולכן במקום היחיד שיש בו עוד מדדי התפתחות חיוביים כדאי להשקיע כל עוד המחירים נוחים. אמנם, אף אחד אינו נביא, אבל אנחנו עומדים לגלות בקרוב שהמקום היציב היחיד יהיה דווקא בישראל, למרות ועל אף כל המשברים הביטחוניים. זוהי דמוקרטיה שדואגת לעצמה כראוי והכלכלה שלה יציבה הודות לאיזונים ובלמים במדיניות הכלכלית הנכונה של הממשלה, כך ששוק הנדל"ן פורח ולא בכדי.

רכישת נכסים וניהולם בישראל בגלל הפוטנציאל הגדול.

נכסים בישראל יש להם לא רק ערך כספי כיום אלא גם פוטנציאל עצום, בגלל המקומות הייחודיים שבהם מפתחים אותם. יש עדיין מקומו רבים שלא התקרבו עדיים לשיא המיצוי שלהם, והם מתפתחים בקצב בטוח ויציב ומעורר הערכה. התפתחות מערכת התחבורה המתקרבת למה שאנחנו רגילים אליו מהעולם הגדול היא רק סממן גדול לביקוש הגובר לנכסים ברחבי הארץ. למעשה, כשמסתכלים על זה בעיניים של תושב חוץ, בישראל המרחקים אינם גדולים מהמרחקים שנוסע כל תושב אירופי לעתים לעבודה שלו, אלא שמערכת התחבורה שם מאפשר לעשות זאת בקלות.
היום אפשר לנסוע מאשקלון לעבודה בהרצליה בשעה ורבע, מה שהופך את אשקלון לפנינת נדל"ן ודאית. אם מסתכלים על התייקרות מחירי הדירות בה בשנה האחרונה, לדוגמה, רואים יפה מאוד את עקומת הציפיות מתחילה להתאים עצמה להבנה שהנה זה עומד לקרות בקרוב. כך שכל מקום שנראה לכם רחוק מדי מתקרב מאוד למרכז הנחשק מדי שנה.

ישראל היא מרכז עולמי, יש להכיר בכך סופית.

נכון שלונדון מתחילה להפוך למרכז הסטארט-אפים העולמי החדש, אבל גם בישראל זה עדיין קיים ולא מסתיים. ההמצאות הישראליות של הסטארט-אפ ניישן לא מפסיקות לזרום, וכעת הלהיט הוא כל המחקרים והסטארט-אפים ברפואה שכובשים את העולם בגילויים על תרופות ומחלות חשוכות מרפא כמו אלצהיימר. כלומר, לא משנה איפה תקנו נכס, הוא יהיה להיט ודאי בגלל ההתעניינות הבלתי פוסקת בישראל וההתעצמות הטכנולוגית והמחקרית שלה. עדות נוספת לכך שישראל היא מבוקשת מאוד היא ריבוי הטיסות היומיות ממנה לכל העולם, טיסות קבועות רגילות וגם טיסות לואו-קוסט. זה משאיר אותה במרכז ההתעניינות ומה שלא תקנו אתם יקנו אחרים משום שיש לזה ביקוש כהשקעה בטוחה.

תשואה מובטחת בנכסים לכל ייעוד.

נכסים לצורכי עסקים או מסחר, נכסים לצורכי הייטק או תיירות, בישראל יש לזה ביקוש עצום ולכן התשואה שלכם מובטחת. גם כאשר אתם משכירים נכס למגורים לישראלים עצמם אתם יכולים להיות בטוחים שהתשואה שלכם עולה עם התגברות הביקוש. זה קורה גם משום שכרגע אין בנייה רבה לענות על ביקוש לרכישה וגם משום שכרגע ישראלים רבים עוברים מתוך בחירה למודל של שכירת בית במקום רכישה. כך שאם חשבתם על רכישת נכסים וניהולם בישראל להשכרה יש לכם גם שוכרים פוטנציאליים רבים שיעדיפו לשלם דמי שכירות מאשר משכנתה.

השכרת נכסים לתיירות ולתיירות מרפא.

אחת ההצלחות הגדולות בישראל היא תיירות. התיירות אינה פוסקת ויחד עם ענף השכרת דירות הנופש השונות או יוזמות Airbnb, אתם יכולים למסור לחברת ניהול ישראלית אמינה ואחראית את האפשרות להניב לכם רווחים רבים מהשכרת דירה לצורכי נופש. למעשה, זה כל כך פופולרי על פני מלונות רגילים, שבזכותה ההכנסה מהשכרה לנופש אפילו לכמה ימים יכולה לעבור את ההכנסות של המלונות מאותה תקופה. זה קורה משום שיותר אנשים מחפשים דרכים זולות בהרבה לשהות במקומות חדשים יותר זמן, ולכן אתם יכולים להבטיח לעצמכם הכנסות רציפות כל חודשי הקיץ.
הוסיפו לכך את העובדה שבישראל קיץ רוב השנה, ותקבלו תקופת תיירות ארוכה בהרבה מכל מקום אחר. ענף נוסף שאתם יכולים להרוויח ממנו הוא תיירות המרפא לישראל. אנשים נוהרים לכאן מכל רחבי העולם לטיפולים במרכזים הרפואיים שלנו, בעיקר ממרח אירופה. בערים רבות דירות שלמות הוסבו להשכרה למשפחות שבאות לכאן לצורך זה. הם שוכרים דירות במחירים יקרים בהרבה ממחירי מלונות כך שתשואה לחודש יכולה להגיע לאלפי שקלים בקלות. במקרה זה, רכישת נכסים וניהולם בישראל בקרבת מקום למרכזים רפואיים משתלמת מאוד כספית.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בתל אביב ובהרצליה, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: