תביעה נגד הפניקס

מאת: עו"ד אלי שמעוני

הפניקס הוקמה בשנת 1949 על ידי דוד חכמי ומציעה בין היתר ביטוחי רכב, ביטוח משכנתא, ביטוחי חיים, ביטוח סיעוד, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. הפניקס היא אחת מחברות הביטוח הגדולות והמובילות בארץ ולפי הצהרותיה היא חותרת למקצועיות ולהגינות. עם זאת, ישנם מקרים בהם המבוטח מגלה כי הפניקס אינה פועלת ביושרה כלפיו, מערימה עליו קשיים או מתנערת מאחריות בטענות שונות, לעיתים ללא הצדקה, מתוך מטרה כי המבוטח לא יממש את מלוא זכויותיו המגיעות לו. משום שאין לדעת אלה מקרים יוכרו ואילו לא, חשוב לפנות לעורך דין מנוסה בהגשת תביעה נגד הפניקס.

יישוב תביעה נגד הפניקס.

הפניקס מציעה שלל ביטוחים לתחומי החיים השונים. את הביטוחים ניתן לרכוש ישירות בחברה,  דרך סוכני הביטוח המייצגים אותה או באמצעות סוכנויות ביטוח המוכרות גם ביטוחים של הפניקס. בקרות מקרה ביטוחי יכול המבוטח לתבוע את החברה ועליו לדרוש בכתב את זכויותיו בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח שרכש או לפי הוראות הדין. את טופס התביעה ניתן להוריד באתר של חברת הפניקס או לקבל דרך סוכן הביטוח. לאחר הגשת כתב התביעה וקבלת מלוא המסמכים, תדון הפניקס בנושא, והיא מחויבת לברר וליישב את התביעות בהתאם לחוזר גופים מוסדיים 2011-9-5. החברה יכולה להודיע למבוטח על קבלת התביעה או דחייתה. יש מקרים בהם החברה תנסה להגיע לפשרה עם המבוטח.

חשוב לדעת כי הפניקס חברה מקצועית אך במקרים מסוימים היא עלולה לשגות או לנסות לשמור על האינטרסים הפיננסיים שלה, ולכן תדחה את תביעת המבוטח או לא תסכים לפצות אותו במלוא הפיצוי המגיע לו. יש לציין כי הפניקס מפעילה מחלקה משפטית ובה שורה של עורכי דין מיומנים בהתנהלות מול תביעות המבוטחים ולכן ישנם פערי כוחות ויחסים בלתי שוויוניים בין המבטח למבוטח. לפיכך, מומלץ לפנות לסיוע של עורך דין מנוסה בהגשת תביעה נגד הפניקס.

פסיקה לדוגמא.

ראוי לציין את פסיקת בית המשפט בת.א. 60280-01-12 פלונית ואח' נ' חברה לביטוח בע"מ ואח׳ כאשר חברת הפניקס ניסתה להימנע מתשלום תגמולי ביטוח החיים לבני משפחתו של אדם שהתאבד. הפניקס טענה בפני בית המשפט כי המנוח הסתיר מידע במכוון מחברת הביטוח וכי הפר את חובת הגילוי כיוון שלא דיווח על מחלות מהן סבל בטופס הצהרת הבריאות הנדרש להנפקת ביטוח חיים. בית המשפט קבע כי התנהגות המנוח אינה מעידה כל כוונתו להונות את חברת הביטוח ובכל מקרה סיבת המוות אינה קשורה למידע שהוסתר, לכן הפניקס חויבה לשלם את תגמולי ביטוח החיים לאשתו וילדיו של המנוח.

במקרה זה ובמקרים אחרים ניתן לראות כיצד הפניקס, כמו חברות ביטוח אחרות, עלולה לנסות להתחמק מתשלום תגמולי ביטוח. ניהול תביעה נגד הפניקס תוך קבלת ייעוץ וליווי משפטי יכול לסייע למבוטח לממש את זכויותיו המגיעות לו, גם אם חברת הביטוח מסרבת להכיר בחבותה.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: