תביעה אזרחית

מאת: עו"ד אלי שמעוני

ישנם תחומי משפט רבים, שכן על המערכת המשפטית לתת מענה לכל צורך ופתרון לכל בעיה, כאשר החלוקה העיקרית במסגרת החלוקה לתחומי המשפט השונים הינה בין המשפט האזרחי למשפט הפלילי. המשפט האזרחי, אשר ראשיתו בהגשתה לבית המשפט של תביעה אזרחית, עוסק בתביעות שבין אדם לחברו, להבדיל מהמשפט הפלילי שאותו מנהלת המדינה. כל אדם (או ישות משפטית אחרת, כתאגיד) רשאי להגיש תביעה אזרחית כנגד כל אדם אחר (שוב, או כל ישות משפטית אחרת) ולבקש כל סעד שבסמכות בית המשפט להעניק, בין אם פיצוי כספי ובין אם צו האוסר או מחייב את הצד השני לעשות מעשה, כדוגמת פינוי נכס או השבתו ועוד.

על אף שנראה לעתים, כי במסגרת המשפט האזרחי נדונה מחלוקת משפטית שמקורה בסוגיות פשוטות שבהן הצדק ברור לעין כל, הרי שלא כך הדבר והגשת תביעה אזרחית אינה עניין של מה בכך, אלא מעשה הדורש קבלת ייעוץ משפטי וכמובן ייצוג בבית המשפט עצמו מעורך דין אזרחי מקצועי ובעל ניסיון בהגשת תביעות אזרחיות וניהולן. על תביעה אזרחית להתנהל בהתאם לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 וחריגה מן האמור בתקנות עלולה להסב לתובע נזקים רבים, החל מהוצאות משפט ועד לסילוק על הסף של התביעה.

תקנות סדר הדין האזרחי.

תקנות סדר הדין האזרחי מסדירות את סדרי הדין הרלוונטיים לכל סוגי התביעות האזרחיות החל מסוגיות שעניינן לאיזה בית משפט יש להגיש את התביעה (שלום, מחוזי וכו'), לאיזה מחוז משפטי יש סמכות מקומית לדון בתביעה, אילו מסמכים יש לצרף לכתב התביעה, אילו נתונים חייב כתב התביעה לכלול, כיצד יש להמציא את כתב התביעה לצד שכנגד ועוד. כמובן שמדובר במטבע שלו שני צדדים והתקנות מפרטות אף את החובות המוטלות על הנתבע וכן צדדים נוספים להליך (צדדים שלישיים למשל) ואת הזכויות המוקנות להם.
במסגרת תקנות סדר הדין האזרחי מפורטים גם סדרי הדין המיוחדים, כגון סדר דין מיוחד וסדר דין מהיר, אשר להם סדרי דין ייחודיים אשר הינם מעט שונים מסדר הדין האזרחי הרגיל, כאשר בכל המקרים, ישנה התייחסות מפורטת גם לשלבים שלאחר הגשת התביעה.

סדרי הדין בתביעות אזרחיות.

עם הגשת התביעה לבית המשפט המוסמך נפתח תיק בית משפט ולו מספר ייחודי. בסמוך להגשתה של התביעה לבית המשפט יש להמציאה לנתבע יחד עם הזמנה לדין או אישור פתיחת התיק ועל הנתבע להגיש כתב הגנה מטעמו בהתאם לסדר הדין שבו נפתח ההליך המשפטי, כאשר לרוב יש לכך 30 ימים. בד בבד עם הגשת כתב ההגנה מטעמו, לנתבע זכות להגיש גם תביעה שכנגד (נגד התובע) וכן זכות להגיש הודעה לצד שלישי, באם הוא סבור שאותו צד שלישי הוא זה שעליו חלה החובה לתת את הדין המקרה זה, כגון חברת ביטוח או שותף.
לאחר מכן ישנם הליכים מקדמיים הכוללים דיון ראשוני בבית המשפט וגם הליכי גילוי מסמכים. עם סיומם מוגשים תצהירי הצדדים (עדויות בכתב) ודיון הוכחות בו נחקרים המצהירים, שלאחריו מסכמים הצדדים את טענותיהם, בעל-פה או בכתב. השלב האחרון בתביעה אזרחית הוא פסק הדין שניתן לאחר שלב הסיכומים.

עורך דין תביעה אזרחית.

במישור האזרחי של עולם עריכת הדין, אנחנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר דרישות של אזרחים לייצר פתרונות משפטיים לסיטואציות שונות. למשל, אם יש לכם מחלוקת כספית מול השכנים ואתם חייבים לקבל מהם פיצויים על תיקון שביצעתם. או כאשר אתם מבקשים לתבוע מעסיק על פיטורין שלא כדין, עורך דין תביעה אזרחית הוא חלק חשוב מהסיטואציה בגלל שמדובר על עניינים כספיים. ולכן, על תוותרו על השירות שמגיע לכם בכל מה שקשור לניהול תביעות אזרחיות, והשקיעו זמן בבחירה של עורך דין תביעה אזרחית שיכול לשרת את האינטרסים שלכם. אנחנו, אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, נעשה את הכל כדי להבטיח שאתם מקבלים בסופו של יום את סוג השירות המשפטי הדרוש לכם, בסיטואציה שבה אתם נמצאים כעת.

מה צריך לעשות כדי לאתר עורך דין תביעה אזרחית?

הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות כאשר אתם מחפשים עורך דין תביעה אזרחית הוא להבין את התחום המקצועי בו אתם נדרשים לקבל סיוע. ישנן מגוון רחב של התמחויות בעולם עריכת הדין של ימינו, וכל אחד מהם יכול להשפיע על תוצאות ההליך המשפטי שאתם מנהלים בצורה אחרת לגמרי. כלומר, המטרה היא לבנות צוות משפטי שמלווה אתכם ונותן תמיכה וייעוץ במגוון התחומים אשר מאפיינים את התביעה שלכם. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך הדין המרכזי בתיק שלכם, ולהבין ביחד איתו איזה סוג של שירות משפטי אתם צריכים לקבל. כי רק כך תצליחו לבנות את הצוות הנכון ולהגיע להישגים שאתם צריכים במהלך משפטי נכון ויעיל.

קל מאוד לעמוד על הזכויות כשמייצרים תהליכי עבודה מסודרים.

ברגע שאתם עובדים בצורה מסודרת ואתם מנהלים את התיק שלכם על בסיס הידע והניסיון של עורכי דין מיומנים, אתם בהחלט מסוגלים להגיע למצב שבו אתם מייצרים תהליך משפטי נכון מבחינה מקצועית. לפיכך, אל תוותרו על היכולת של אנשי הצוות שלנו, משרד עורכי הדין אלי שמעוני, ללוות אתכם לאורך כל שלבי הדרך השונים ולייצר את הפתרונות המשפטיים הרלוונטיים, על בסיס שנים רבות של ניסיון מקצועי ועל בסיס ניסיונות במגוון רחב של תחומי עיסוק משפטיים.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: