זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי (Digital Copyrights)

מאת: עו"ד אלי שמעוני

העידן הדיגיטלי מאפשר לכולנו להעתיק, להשתמש ולהפיץ יצירות שונות: שירים, סרטונים, קטעי וידאו, גרפיקה, תמונות, טקסט ותוכנות מחשב. לא תמיד ברור לנו האם היצירה מוגנת בזכויות יוצרים, או האם וכיצד עלינו לבקש רשות מהיוצר המקורי. פעולה פשוטה של שיתוף שעשינו בתום לב, עלולה לפגוע בזכותו של היוצר לסחור ביצירותיו, או בזכותו ליהנות מקרדיט בצמוד ליצירה. זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי מתאפיינות בשל הקלות הדיגיטלית ביצירתן, עריכתן והפצתן של יצירות על ידי משתמשי קצה, ואלו מפתחות בשנים האחרונות תפיסות חדשות לגבי מידת הלגיטימציה של יוצרים לטעון לפגיעה בזכויותיהם.

אלי שמעוני משרד עורכי דין, מסייע ליוצרים להגן על זכויותיהם ביצירה הדיגיטלית שלהם. משרדנו ייעץ לכם בנקיטה של אמצעי מנע שיקשו מלכתחילה על הפרת זכויותיכם. לדוגמה: סימון של יצירות במגוון דרכים, שירתיעו משתמשים עם כוונות העתקה. או לחילופין הטמעה של מערכות טכנולוגיות לניהול זכויות דיגיטליות (DRM). אנו נדאג להקטנה של נזקיכם באמצעות בקשת הסרה של תוכן שפורסם ללא היתר ב- "אתר מארח". נעריך עבורכם את מידת האחריות, והיכולת הפרקטית להטילה, על ספקי שירות אינטרנט (ISP), מנהלי אתרים, מפתחי טכנולוגיות כגון מנועי חיפוש, או רשתות חברתיות.

במה נוכל לעזור לך?

בקשות צווי מניעה קבועים וזמניים להפסקת הפרות ותביעת פיצויים בגין נזק (וגם ללא הוכחת נזק).
מיצוי הדין עם מפרים ישראלים בארץ ובחו"ל, באמצעות פעולה מכוח דינים ואמנות בינ"ל רלבנטיות.
איתור מפרים פרטיים מתווכי תוכן לרבות ספקי שירות, ומפתחי תוכנות לשיתוף קבצים.
להתגונן מפני טענות בגין שימושים מפרים ביצירה, על בסיס הגנות שבדין וגישות תיאורטיות נוספות.
ייעוץ שוטף לגורמים מסחריים ותאגידים שרוצים להשתמש ביצירות מוגנות בעלויות מופחתות.
שימוש במדיה הדיגיטלית כדי להקטין סיכון של מפרים לאחר שימוש בלתי מורשה ביצירה.

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

הפתרון המשפטי של אתמול לא יתאים למציאות של היום לשמירה על זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי. אנו עוקבים אחרי הדין וממצים כל פתרון.
חתירה להסכמי פשרה מהירים ויעילים, על פני תוואי משפטי ארוך ויקר.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: